Σημαντική μείωση των αριστούχων σχεδόν σε όλα τα μαθήματα δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των πανελλαδικών εξετάσεων 2022.
Φαίνεται ότι τα δύο χρόνια πανδημίας και τηλεκπαίδευσης, η αύξηση της εξεταστέας ύλης υπό αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες και το γεγονός ότι τα παιδιά για πρώτη φορά μετά από δύο χρονιές έδωσαν γραπτές εξετάσεις (οι προαγωγικές είχαν αναβληθεί λόγω πανδημίας) επηρέασε τις επιδόσεις των υποψηφίων που στοχεύουν κυρίως στις υψηλόβαθμες και περιζήτητες σχολές.
Πιο συγκεκριμένα, σε όλα τα μαθήματα εκτός από την Ιστορία και τη Χημεία καταγράφηκε σημαντική μείωση των υποψηφίων που έγραψαν πάνω από 18 σε σχέση με πέρυσι.
Η μεγαλύτερη μείωση εντοπίζεται στο μάθημα της Πληροφορικής (-5,74%), και στο μάθημα της Φυσικής (-3,86%), ενώ μικρότερη αλλά σημαντική είναι η μείωση των αριστούχων στο μάθημα της Οικονομίας (-3,99%). Στα Αρχαία οι αριστούχοι μειώθηκαν σε ποσοστό 1,56% και στη Νεοελληνική Γλώσσα 0,11%.
Οι αριστούχοι στην Ιστορία αυξήθηκαν φέτος κατά 1,91% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στη Χημεία αυξήθηκαν κατά 2,29%.
Υπενθυμίζεται ότι το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαταστάθηκε φέτος με το μάθημα των Λατινικών, στο οποίο το 17,96% των υποψηφίων πέτυχε βαθμολογία άνω του 18. Πέρσι στο μάθημα της Κοινωνιολογίας υπήρξε ο μεγαλύτερος αριθμός αριστούχων με ποσοστό 27,55%. Ήταν αναμενόμενο ότι στα Λατινικά δεν θα καταγράφονταν τόσο μεγάλος αριθμός υποψηφίων με βαθμολογία πάνω από 18, δεδομένου ότι αυξήθηκε η ύλη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές που εξεταζόταν το μάθημα πριν αντικατασταθεί, ενώ άλλαξε και ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος.
Δείτε τον πίνακα που δημοσιεύει με το συγκριτικό πίνακα των αριστούχων το 2021 και το 2022:
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | 2021 | 2022 |
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | 1,09%
| 0,98% |
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο.Π. | 3,83%
| 2,27%
|
ΙΣΤΟΡΙΑ Ο.Π. | 13,65%
| 15,56%
|
ΛΑΤΙΝΙΚΑ Ο.Π | 17,96%
| |
ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. | 17,64%
| 13,78%
|
ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. | 12,16%
| 14,45%
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. | 8,83%
| 5,27%
|
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. | 17,78% | 14,57%
|
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ο.Π. | 21,7% | 15,96%
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ο.Π. | 27,12% | 23,13%
|