Τόνωση της πεσμένης, έως τώρα, αγοραστικής κίνησης προσδοκούν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τον Νοέμβριο, «ποντάροντας» και στις πωλήσεις που γίνονται τον συγκριμένο μήνα λόγω της «Black Friday».
Ο Οκτώβριος ήταν «παγωμένος» από πλευράς εμπορικής κίνησης καθώς οι καταναλωτές μετά το καλοκαίρι, εστιάζουν κυρίως στο πώς θα καλύψουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο CNN Greece o κ. Θόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Άλλωστε, με την ακρίβεια στα τρόφιμα και σε άλλα βασικά αγαθά να συνεχίζει να πιέζει ασφυκτικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, οι καταναλωτές έχουν προσαρμόσει με τέτοιον τρόπο τις συνήθειες τους ώστε, πέραν των απαραίτητων, να κάνουν τις υπόλοιπες αγορές τους, κυρίως κατά τις εκπτώσεις και τις περιόδους προσφορών, όπως πλέον έχει εξελιχθεί και η Black Friday.
Παράλληλα, οι επιχειρηματίες κυρίως στην ένδυση και την υπόδηση, αναμένουν πότε οι καιρικές συνθήκες θα αρχίσουν να «θυμίζουν» ότι οδεύουμε προς τον χειμώνα, προκειμένου οι καταναλωτές να προχωρήσουν στις αγορές για τη χειμερινή σεζόν, καλύπτοντας τις οποίες ανάγκες έχουν προκύψει από πέρσι, σε ρούχα και παπούτσια. Έως τώρα και όσο ο καιρός συνεχίζει να θυμίζει ακόμα καλοκαίρι, η αγορά στους συγκεκριμένους κλάδους κινείται ιδιαίτερα υποτονικ
Προετοιμάζονται οι μεγάλες αλυσίδες
Παρότι απέχουμε σχεδόν έναν μήνα από την ημέρα της Black Friday – που «πέφτει» φέτος στις 24 Νοεμβρίου- οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μπαίνουν ήδη σε διαδικασία προετοιμασίας και αντίστροφής μέτρησης μέχρι την μέρα που θα βγάλουν στον «αέρα» τις προσφορές στα προϊόντα τους. Με στόχο, να βάλουν από νωρίς σε ..αγοραστική διάθεση τους καταναλωτές.
Όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι προσφορές της Black Friday όχι μόνο δεν περιορίζονται κατά τη συγκεκριμένη μέρα αλλά επεκτείνονται σε, όλο και μεγαλύτερο, χρονικό διάστημα που πλέον φτάνει σχεδόν το 10ήμερο.
Για τις μικρότερες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, ωστόσο, που συνήθως δεν έχουν την αντίστοιχη δυνατότητα για τέτοια παρατεταμένη περίοδο προσφορών, οι προσδοκίες από τις πωλήσεις της Black Friday, περιορίζονται σε 2-3 μέρες, πριν και μετά. Και σε κάθε περίπτωση, η τόνωση του τζίρου εκείνων των ημερών, όπως επισημαίνει ο κ. Καπράλος δεν μπορεί να καλύψει την χαμηλή αγοραστική κίνηση όλου του προηγούμενου διαστήματος.