Αρχική Κοινωνια Εγγυήσεις αγαθών: πώς παραπλανάται ο καταναλωτής – Έρευνα της ΕΕΚΕ για τη Νόμιμη και Εμπορική Εγγύηση αγαθών

Εγγυήσεις αγαθών: πώς παραπλανάται ο καταναλωτής – Έρευνα της ΕΕΚΕ για τη Νόμιμη και Εμπορική Εγγύηση αγαθών

Από antwnio
Αφορμή της παρούσας έρευνας  υπήρξαν οι διαρκείς διαμαρτυρίες και καταγγελίες καταναλωτών αναφορικά με το πολύ κρίσιμο ζήτημα της παροχής εγγύησης κατά την πώληση καταναλωτικών προϊόντων, ζήτημα που ταλαιπωρεί το καταναλωτικό κοινό προ της πανδημίας και ιδίως από την έναρξη του lockdown έως σήμερα, περίοδος κατά την οποία εκτινάχθηκαν οι  εξ αποστάσεως αγορές.

Ειδικότερα εντοπίζονται πράξεις ή παραλείψεις των προμηθευτών-εμπόρων που σχετίζονται με την υποχρέωση παροχής εκ μέρους τους της νόμιμης εγγύησης των αγαθών αλλά συνάμα και για την επέκτασή της μέσω της εμπορικής εγγύησης που προσφέρουν.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ πραγματοποίησε δειγματοληπτική Έρευνα, χρησιμοποιώντας τυχαίο δείγμα 160 ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αγαθών μέσω των ηλεκτρονικών ιστοτόπων τους, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν πληρούν εν πολλοίς, τις βασικές προϋποθέσεις του Νόμου.

Η Έρευνα, έλαβε χώρα το χρονικό διάστημα 26/09/2022 έως 07/10/2022.

Κατά την πραγματοποίηση της Έρευνας, ελέγξαμε εάν υπάρχουν στις ιστοσελίδες τους οι παρακάτω πληροφορίες, και αν υπάρχουν, κατά πόσο η διατύπωσή τους εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις του Νόμου.

  1. Αναφορά στη Νόμιμη Εγγύηση
  2. Αναφορά στην Εμπορική Εγγύηση
  3. Αναφορά στην Εμπορική Εγγύηση όσων δεν αναφέρουν τη Νόμιμη
  4. Χρόνος Νόμιμης Εγγύησης
  5. Από ποιόν παρέχεται η εμπορική εγγύηση;
  6. Αναφορά στην εγγύηση DOA (Dead on Arrival)

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, από το τυχαίο δείγμα των 160 ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αγαθών μέσω των ηλεκτρονικών ιστοτόπων τους που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκε πως:

  • μόνο το 32,1% κάνει αναφορά στην νόμιμη εγγύηση του προϊόντος σε περίπτωση πραγματικού ελαττώματος ενώ το υπόλοιπο 67,9% δεν κάνει καμία απολύτως αναφορά.
  • το 57,9% αναγράφει την εμπορική εγγύηση που φέρουν τα προϊόντα σε αντίθεση με το 42,1% που δεν κάνει καμία αναφορά.
  • από τα ηλεκτρονικά καταστήματα που δεν έκαναν καμία αναφορά στη νόμιμη εγγύηση, παρείχαν εμπορική εγγύηση 4/10 καταστήματα, χωρίς να γίνεται καμία υπενθύμιση στην νόμιμη εγγύηση παραβιάζοντας έτσι τη νομοθεσία
  • η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων (95,6%) ορθά αναφέρει πως η νόμιμη εγγύηση ορίζεται στα δύο (2) χρόνια ενώ εντοπίζεται και ένα μικρό ποσοστό (4,4%) το οποίο λανθασμένα αναφέρει πως η νόμιμη εγγύηση διαρκεί 6 μήνες ή 1 έτος.
  • 1 στα 10 ηλεκτρονικά καταστήματα που παρέχουν εμπορική εγγύηση δεν αναφέρει την επωνυμία του εγγυητή
  • το 62,1% των ηλεκτρονικών καταστημάτων παρέχουν από τους κατασκευαστές των αγαθών εγγύηση DOA (Dead on Arrival) σε αντίθεση με το 37,9% που δεν κάνει καμία αναφορά στην εγγύηση αυτή.

Για να δείτε την αναλυτική παρουσίαση της Έρευνας, πατήστε εδώ.

Διαβάστε επίσης