Αφορμή της παρούσας έρευνας υπήρξαν οι διαρκείς διαμαρτυρίες και καταγγελίες καταναλωτών αναφορικά με το πολύ κρίσιμο ζήτημα της παροχής εγγύησης κατά την πώληση καταναλωτικών προϊόντων, ζήτημα που ταλαιπωρεί το καταναλωτικό κοινό προ της πανδημίας και ιδίως από την έναρξη του lockdown έως σήμερα, περίοδος κατά την οποία εκτινάχθηκαν οι εξ αποστάσεως αγορές. Ειδικότερα εντοπίζονται πράξεις ή παραλείψεις των προμηθευτών-εμπόρων που σχετίζονται με την υποχρέωση παροχής εκ μέρους τους της νόμιμης εγγύησης των αγαθών αλλά συνάμα και για την επέκτασή της μέσω της εμπορικής εγγύησης που προσφέρουν. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ πραγματοποίησε δειγματοληπτική Έρευνα, χρησιμοποιώντας τυχαίο δείγμα 160 ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αγαθών μέσω των ηλεκτρονικών ιστοτόπων τους, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν πληρούν εν πολλοίς, τις βασικές προϋποθέσεις του Νόμου. Η Έρευνα, έλαβε χώρα το χρονικό διάστημα 26/09/2022 έως 07/10/2022. Κατά την πραγματοποίηση της Έρευνας, ελέγξαμε εάν υπάρχουν στις ιστοσελίδες τους οι παρακάτω πληροφορίες, και αν υπάρχουν, κατά πόσο η διατύπωσή τους εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις του Νόμου.
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, από το τυχαίο δείγμα των 160 ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης αγαθών μέσω των ηλεκτρονικών ιστοτόπων τους που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκε πως:
Για να δείτε την αναλυτική παρουσίαση της Έρευνας, πατήστε εδώ. |
Εγγυήσεις αγαθών: πώς παραπλανάται ο καταναλωτής – Έρευνα της ΕΕΚΕ για τη Νόμιμη και Εμπορική Εγγύηση αγαθών
153