Όπως δείχνουν τα στοιχεία, τα λάθη του μοιραίου σταθμάρχη δεν περιορίζονται μόνο στο κλειδί 118.
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών και τους 57 νεκρούς.
Όπως αποκαλύπτει το MEGA, από το βιβλίο στο οποίο οι σταθμάρχες γράφουν τις εντολές που δίνουν στους μηχανοδηγούς, φαίνεται ότι ο προφυλακισμένος 59χρονος έκανε «copy – paste» προηγούμενη αναγγελία συναδέλφου του για άλλη αμαξοστοιχία.
Συγκεκριμένα, στις 23:04 έγραψε στο βιβλίο: «Περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».
Μία ώρα νωρίτερα, στο ίδιο βιβλίο και συγκεκριμένα στις 21:50, ένας από τους σταθμάρχες που ήταν στη μεσημεριανή βάρδια έγραφε: «Περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων».
Ίδιες εντολές, άλλο αποτέλεσμα
Τα όσα γράφει στο βιβλίο ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι τα ίδια με αυτά που έχει πει στον άτυχο μηχανοδηγό του IC62 μέσα από το ραδιοτηλέφωνο του ΟΣΕ και τα οποία έχουν καταγραφεί ηχητικά.
Το λάθος του συγκεκριμένου σταθμάρχη είναι ότι δεν δίνει σαφή εντολή στον μηχανοδηγό για τη γραμμή που θα κινηθεί το τρένο, αν θα είναι στην άνοδο ή την κάθοδο.
Όπως φαίνεται, οι σταθμάρχες ή δεν συμπλήρωναν σωστά το βιβλίο κυκλοφορίας των συρμών ή έδιναν συνεχώς μη ακριβείς εντολές στους μηχανοδηγούς.
Έτσι, ο μοιραίος σταθμάρχης έκανε «copy – paste» την ανακοίνωση πιο έμπειρου συναδέλφου του για άλλη αμαξοστοιχία, μόνο που τότε το κλειδί ήταν γυρισμένο στη σωστή θέση και δεν συνέβη κάποιο πολύνεκρο δυστύχημα.
Ανεπαρκής και ανέτοιμος ο σταθμάρχης
Επιπλέον, από τα ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, φαίνεται η απειρία του 59χρονου.
Συγκεκριμένα, μία ώρα νωρίτερα είχε κάνει λάθος και στην αναγγελία των γραμμών που θα έφευγαν από τη Λάρισα με προορισμό τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου.
Σε αυτή την περίπτωση η εμπειρία του σταθμάρχη Παλαιοφάρσαλου κ. Ζήντρου, ήταν αυτή που γλίτωσε μια ακόμα τραγωδία.
Σταθμάρχης Λάρισας: Με 41 νούμερο, αμαξοστοιχία 63, αγγέλλω.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: 63 αγγέλλεις.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, 63 αγγέλλω, ναι 22:13.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Αφικνούμενης 62.
Σταθμάρχης Λάρισας: Όχι ρε, ναι αμαξοστοιχία 63 και την αγγέλλω 22:13.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Βασίλη, αγγέλλεις αμάξι 63, αφικνούμενης 62.
Σταθμάρχης Λάρισας: Αφικνούμενης, ναι, δεν τη δήλωσα. Χα, γι’ αυτό.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Εντάξει;
Σταθμάρχης Λάρισας: Έγινε.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Θα διώξω εγώ μετά, μόλις θα ‘ρθει το 63 εδώ, θα διώξω από την κάθοδο το 62. Να ξέρεις.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι. 41 ποιο δίνεις;
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Στην κάθοδο να ξέρεις.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι, ναι.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: 602.
Σταθμάρχης Λάρισας: Έγινε.
Εμπιστεύτηκε τις ενδείξεις ο σταθμάρχης
Αποκαλυπτικά για τις ενέργειές του την μοιραία νύχτα ήταν και όσα ανέφερε στην προανακριτική του κατάθεση ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας.
Όπως υποστήριξε, αφού πέρασαν από το σταθμό οι τοπικές αμαξοστοιχίες, γύρισε τα κλειδιά στη σωστή θέση, προκειμένου να περάσει το IC62 με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη.
«Μετά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας 2597F, το κλειδί 118 που ήταν από την κάθοδο στην άνοδο και το 117 από την άνοδο στην τρίτη γραμμή, επανέφερα τα κλειδιά στην κύρια και έδωσα εντολή με κλειδί 117 και 118 να έρθει το 62 στη κύρια γραμμή ανόδου» υποστήριξε.
Ωστόσο, τόνισε ότι δεν θεώρησε σκόπιμο να ελέγξει ξανά ότι τα κλειδιά βρίσκονται στις σωστές θέσεις.
«Από κει και μετά πώς έγινε και τι έγινε δεν το θυμάμαι καθόλου, αλλά εφησυχάστηκα θεωρώντας ότι έχουν κλειδώσει ηλεκτρονικά τα κλειδιά, όπως υποδήλωναν και οι φωτεινές ενδείξεις των λυχνιών του πίνακα» συμπλήρωσε.
Τέλος, όταν ρωτήθηκε από τους αστυνομικούς αν θα έπρεπε να έχει ελέγξει ότι τα ηλεκτροκίνητα κλειδιά 117 και 118 βρίσκονταν στην κύρια γραμμή, ο σταθμάρχης Λάρισας επανέλαβε ότι δεν το θεώρησε σκόπιμο, «εμπιστευόμενος τις ενδείξεις».