Με οριστική αποβολή από το σχολείο τους θα τιμωρούνται όσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο, με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Είναι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο πλέον έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στον χώρο του σχολείου.
Το θέμα έχει προκαλέσει σύγχυση τόσο στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πολλές φορές δεν ξέρουν πώς να χειριστούν το θέμα, ειδικά στα γυμνάσια και τα λύκεια, όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο, όσο και στα παιδιά, μερίδα των οποίων αντιδρά στο μέτρο αλλά και στους γονείς τους, ενώ, όπως φαίνεται, η απαγόρευση, αν και ορίζεται με εγκυκλίους από το υπουργείο, τηρείται από ελάχιστους μαθητές. Η ύπαρξη του κινητού τηλεφώνου δίπλα στον μαθητή μέσα στην τάξη ή στην τσάντα του τον αποσυντονίζει, ενώ πλέον το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει να είναι το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού, σχολικού εκφοβισμού, γεγονός που προκύπτει και από το πλήθος των σχετικών καταγγελιών που υπάρχουν στα σχολεία.
Σύμφωνα με την κα Ελίνα Μπόντη, αναπληρώτρια καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ., υπάρχουν μειονεκτήματα στη χρήση κινητού στα σχολεία, όπως δυσκολία στη συγκέντρωση, ειδικά σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή διάσπαση προσοχής αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό του σχολικού εκφοβισμού. “Αν είναι ένα παιδί να κάνει μπούλινγκ θα το κάνει με η χωρίς κινητό, τα αίτια είναι πολύ βαθύτερα”, τόνισε η κα Μπόντη, ενώ σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα, είπε ότι υπάρχουν πλέον οι νέες τεχνολογίες που βοηθούν προς την κατεύθυνση μιας πιο βιωματικής και πολυαισθητηριακής μάθησης, με εικόνα και ήχο. “Το κινητό είναι μέρος της ζωής μας, αν και επηρεάζει τους νευρώνες του εγκεφάλου, τη μνήμη, την προσοχή και την αντίληψη”, κατέληξε χαρακτηριστικά.
Η κα Μαίρη Κοσμίδου, αναπληρώτρια/περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης ΑΜΘ, τόνισε ότι το θέμα είναι πολυεπίπεδο και ότι οι απαγορεύσεις είναι καλό να μπαίνουν ως όρια και όχι ως αυστηρή τιμωρία, ενώ πρέπει να υπάρχουν και οι συνέπειες της μη τήρησής τους. “Το θέμα ξεκινάει από την οικογένεια, αν ένα παιδί μεγαλώνει με το κινητό αποκτά εθισμό και το κινητό γίνεται ο κόσμος του, ενώ, όταν βλέπει και τους γονείς του να ασχολούνται συνέχεια με αυτό, το θεωρεί ως κάτι το φυσιολογικό… Πρέπει να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία στη μάθηση, κρατώντας περιορισμένο τον χρόνο του παιδιού μπροστά στην οθόνη, ένα όριο που πρέπει να τηρούμε και οι ενήλικοι, ενώ και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απενεργοποιούν τα κινητά μέσα στην τάξη και να κάνουν χρήση τους στον ελεύθερο χρόνο”, επισήμανε.
Ο κ. Χαράλαμπος Γδούπας, πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 5ου γυμνασίου Λάρισας, ανέφερε ότι υπάρχει σύγχυση γύρω από το θέμα, ωστόσο, ο ίδιος συμφωνεί ότι στο σχολείο τα παιδιά δεν πρέπει να κάνουν χρήση κινητού, δηλώνει όμως αντίθετος στις αποβολές μαθητών, μέτρο που θεωρεί υπερβολικό.