«Σε καμία περίπτωση δεν χαιρόμαστε και σε καμία περίπτωση δεν κάνει καλό στον τόπο να έχει μια τέτοια εικόνα στην αξιωματική αντιπολίτευση και συνολικά στην αντιπολίτευση. Δεν ήμουν ούτε ο ειδικός ούτε καθ’ ύλην αρμόδιος ούτε θα ήταν θεσμικά σωστό με την κομματική μου ιδιότητα και με την κυβερνητική μου ιδιότητα να μπω σε μια διαδικασία σχολιασμού ή προτιμήσεων», σημείωσε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, σε συνέντευξή του στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο.
«Εγώ θέλω να προσπαθήσω να δούμε τη μεγάλη εικόνα και να δούμε τι συνέβη στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια των πολλών προβλημάτων, εισαγόμενων κρίσεων, όλα αυτά που συζητάμε και πολλών άλλων, πανδημία, εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Είχαμε για πρώτη φορά, δε νομίζω ότι έχει ξαναγίνει αυτό και δεν το θυμάμαι και σε άλλη χώρα, μία κυβέρνηση με τόσα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει, να παίρνει μεγαλύτερο ποσοστό παρά τα προβλήματα, δεν σημαίνει ότι έλυσε όλα τα θέματα. Και μια αξιωματική αντιπολίτευση, γιατί μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ, να πηγαίνει από το 30% αρχικά λίγο πάνω από το 20% και συνέχεια στο 17%. Αυτό τι σημαίνει; Καλά τα πρόσωπα, καλή η κουβέντα για τα πρόσωπα, οι εσωτερικές διαμάχες, οι αποχωρήσεις, σεβαστό να κάνει ο καθένας ότι θέλει. Αλλά καλύτερη είναι η συζήτηση για τις πολιτικές», πρόσθεσε.
Ο κ. Μαρινάκης επισήμανε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έφτασε στο 17% και συνεχίζει να καταρρέει δημοσκοπικά, πολύ πιο κάτω από το 17%, γιατί τη στιγμή που η κυβέρνηση, όπως είπε, προσπαθεί να φέρει χρήματα στη χώρα, να ανακτήσει επενδυτική βαθμίδα, να φτιάξει 400.000 θέσεις εργασίας, να αντιμετωπίσει τις κρίσεις, να προχωρήσει μεγάλα έργα, να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες στο ΕΣΥ, στα πανεπιστήμια και να κάνει μεγάλες μεταρρυθμίσεις, η αντιπολίτευση μιλάει για «ακρίβεια Μητσοτάκη», «πανδημία Μητσοτάκη» και συκοφαντεί την Ελλάδα στην Ευρώπη.
Για την ίδρυση μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι «σε λίγες εβδομάδες θα είναι νόμος του κράτους η πιο εμβληματική μεταρρύθμιση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάτι το οποίο αφορά κατά 70% τα δημόσια πανεπιστήμια με χρηματοδότηση πάνω από 1 δις., με ελευθερίες και δυνατότητες που ζητούσαν ολόκληρες δεκαετίες και επιτέλους τις παίρνουν τα δημόσια πανεπιστήμια. Και βέβαια θα δοθεί η δυνατότητα στη χώρα μας να ιδρυθούν ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημιών, μη κρατικά ΑΕΙ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Θα είναι μια πολύ καλή μέρα, μια πολύ σημαντική μέρα για τους νέους ανθρώπους, για 40.000 Έλληνες που σπουδάζουν στο εξωτερικό, περισσότεροι σε απόλυτο αριθμό, όχι αναλογικά, από ό,τι στην Ισπανία του πολύ μεγάλου πληθυσμού, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Πορτογαλία».
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να αναθεωρήσει και το άρθρο 16 και πρόσθεσε «γιατί εδώ μιλάμε για παραρτήματα ξένων ΑΕΙ ως μη κρατικά πανεπιστήμια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα , ενώ με την αναθεώρηση – ελπίζουμε- του άρθρου 16 θα μπορούν εξ υπαρχής να ιδρυθούν μη κρατικά πανεπιστήμια. Το ένα γίνεται υπό το πρίσμα, υπό το φως του ενωσιακού δικαίου και το άλλο είναι με την αναθεώρηση του άρθρου 16».
«Η συντριπτική πλειοψηφία των συνταγματολόγων συμφωνεί για τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου. Και δεν θα επικαλεστώ συνταγματολόγους που έχουν ταχθεί υπέρ του δικού μας πολιτικού χώρου, θα σας πω δύο που δεν νομίζω ότι ανήκουν ιδεολογικά στη Νέα Δημοκρατία ή έχουν τοποθετηθεί πολιτικά στο χώρο της κεντροδεξιάς, τον κ. Βενιζέλο και τον κ. Αλιβιζάτο», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Για την επιλογή του κ. Ανδρουλάκη να καταψηφίσει το νομοσχέδιο, ο κ. Μαρινάκης είπε: «Ο κ. Ανδρουλάκης, επέλεξε αντί να εκφράσει τον προοδευτικό χώρο και να μιλήσει με όρους 2024 και όρους παρόντος και μέλλοντος, να επιστρέψει στο παρελθόν και να μιλήσει ως γραμματέας φοιτητικής παράταξης της δεκαετίας του ΄80. Ο κ. Ανδρουλάκης επικαλείται ως αιτιάσεις καταψήφισης τρία πράγματα που το νομοσχέδιο τα έχει ήδη προβλέψει και τα έχει ήδη λύσει και αυτό σημαίνει ότι απλά βρίσκει προφάσεις».
Για το ζήτημα της ακρίβειας αναφέρθηκε στις στοχευμένες παρεμβάσεις όπως η μόνιμη μείωση τιμής, καλάθι νοικοκυριού, αυτές που ξεκινούν από 1η Μαρτίου, για το βρεφικό γάλα, την παρέμβαση από το χωράφι στο ράφι. «Αυτά, λοιπόν, περιμένουμε να δούμε πώς θα αποδώσουν. Το καλάθι του νοικοκυριού απέδωσε σε έναν βαθμό, συνεχίζει και εφαρμόζεται. Η μόνιμη μείωση τιμής απέδωσε σε έναν άλλον βαθμό. Όλα αυτά είναι τα προσωρινά μέτρα, όπως είναι και η προσωρινή στήριξη με κάποια επιδόματα όπως έγινε τον Δεκέμβριο η στήριξη για τις πιο ευπαθείς ομάδες με πάνω από 700 εκατ. ευρώ», είπε.
Σε ερώτηση για τις αγροτικές κινητοποιήσεις και τα αιτήματα των αγροτών, τόνισε πως: «Όταν διαπραγματεύτηκε το 2019, 2020, 2021 την νέα ΚΑΠ η κυβέρνηση, κατάφερε, ενώ μειώθηκε το ποσό που πήραν οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης, μέχρι και 20%, όπως η Γαλλία, όπως η Γερμανία, πολύ μεγάλες χώρες. Στην Ελλάδα δεν μειώθηκε, ήταν 19,3 δισεκατομμύρια, παρέμεινε 19,3 δισεκατομμύρια. Άρα, ενώ μειώθηκε συνολικά – και μειώθηκε σε πολύ μεγάλες χώρες – η Ελλάδα κατάφερε, με τη διαπραγμάτευση που έκανε, τα ίδια λεφτά τα οποία είχε πάρει στην προηγούμενη ΚΑΠ, 19,3 δισεκατομμύρια, τα ίδια λεφτά να πάρει και στην τελευταία ΚΑΠ».
«Με πρωτοβουλία, της Ελλάδας συστήθηκε η ΕUMED-9, οι εννιά χώρες του Νότου, με δικές μας ενέργειες, μέσα και στο ευρωκοινοβούλιο και στην Ευρώπη, για να υπάρχουν μεγαλύτερες εκτάσεις καλλιεργήσιμες από τους αγρότες, μικρότερες εκτάσεις αγρανάπαυσης και βέβαια, πολύ περισσότερα χρήματα», συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης.
Επιπλέον είπε ότι στον προϋπολογισμό που θα συνταχθεί στο τέλος της χρονιάς για το 2025, θα επαναφέρει η κυβέρνηση έναν δικαιότερο, με μόνιμα χαρακτηριστικά, τρόπο επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο, θα καθιερώσει έναν μηχανισμό για το ρεύμα που θα τους φτάνει στο όριο του κόστους, κάτω από δέκα λεπτά την κιλοβατώρα. «Και βέβαια, θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε όλα όσα έχουμε ανακοινώσει για τις αποζημιώσεις κατά του «Ντάνιελ», για τις αποζημιώσεις συνολικά των αγροτών», είπε χαρακτηριστικά.