Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, απάντησε σήμερα, Δευτέρα 20 Νοεμβρίου, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασίλη Βιλιάρδου, με θέμα την προμήθεια των νέων αστικών λεωφορείων.
Η κα. Αλεξοπούλου αναφέρθηκε στην σημαντικότητα της ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο των συγκοινωνιακών πολιτικών και παρείχε λεπτομερείς διευκρινίσεις για την προμήθεια των λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τον στόλο των μέσων μαζικής μεταφοράς των αστικών κέντρων.
Η κα. Αλεξοπούλου υπογράμμισε τα οφέλη της σύμβασης, όπως η ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στις μεγάλες πόλεις, αλλά και η υποστήριξη των πράσινων μεταφορών. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη σημασία των εγγυήσεων λειτουργίας που συνοδεύουν τα οχήματα, υπερβαίνοντας τις κανονικές προδιαγραφές της αγοράς και μειώνοντας το συνολικό κόστος κύκλου ζωής.
Σχετικά με το κόστος της προμήθειας, παρείχε λεπτομερείς εξηγήσεις αναδεικνύοντας το ευνοϊκό πλαίσιο της σύμβασης για την χώρα. Ειδικότερα, η Υφυπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι το κόστος για κάθε ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, εκτιμάται περίπου στα 440.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες εγγυήσεις που υπερκαλύπτουν μια περίοδο έως 85 μήνες για τα οχήματα, 99 μήνες για τους συσσωρευτές ανά όχημα και 145 μήνες – πάνω από 12 χρόνια – για τους φορτιστές. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εκτελωνισμού, η προμήθεια του φορτιστή, εγγυημένη αντισκωριακή προστασία 18 ετών, περιβαλλοντικοί φόροι για ελαστικά και συσσωρευτές, κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των οχημάτων για μέχρι και 45 ημέρες μετά από την άφιξή τους στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Επεσήμανε μάλιστα ότι η τιμή διάθεσης ενός τυπικού (μήκους 12μ) ηλεκτρικού λεωφορείου αστικού κύκλου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 480.000 – 700.000 ευρώ. Σημείωσε επίσης πως η προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων καλύπτεται στο σύνολό της από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης.
Τέλος, υπογράμμισε την δέσμευση της χώρας να ακολουθεί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και πρακτικές σε θέματα εξοπλισμού και ποιότητας, ενώ τόνισε ότι η σύμβαση είναι απόλυτα επωφελής, με οικονομικούς όρους για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και με κοινωνικούς όρους για το επιβατικό κοινό και τους πολίτες.