Μοτοπορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν το πρωί της Δευτέρας διανομείς στη Θεσσαλονίκη, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για τον χαμό του 39χρονου συναδέλφου τους το βράδυ του Σαββάτου σε τροχαίο δυστύχημα.
Οι διανομείς συγκεντρώθηκαν αρχικά στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, στην οδό Απόλωννος, στην Τούμπα, όπου άφησαν κεράκια και λουλούδια στη μνήμη του 39χρονου διανομέα. Στη συνέχεια μετέβησαν στην Καμάρα από όπου και ξεκίνησε η μοτοπορεία.
Στο περιθώριο της κινητοποίησης, οι διανομείς ζήτησαν να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία τους εν ώρα εργασίας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, μέσα σε διάστημα 6 ετών, 55 διανομείς έχασαν τη ζωή τους σε δυστύχημα την ώρα που εργάζονταν.
Παράλληλα κατήγγειλαν πως αναγκάζονται να βγουν στους δρόμους για να μοιράσουν παραγγελίες εν μέσω ακραίων καιρικών συνθηκών, τονίζοντας πως κάτω από τέτοιες συνθήκες σκοτώθηκε και ο 39χρονος συνάδελφός του το βράδυ του Σαββάτου στην Τούμπα. Ακόμα υπογράμμισαν πως πέρα από το θανατηφόρο τροχαίο, αρκετοί διανομείς είχαν ατυχήματα εκείνη την ήμερα αφού ο ισχυρός άνεμος τους έριχνε από τις μοτοσικλέτες. Υπενθυμίζεται πως το Σάββατο επικρατούσαν στη Θεσσαλονίκη θυελλώδεις άνεμοι οι οποίοι προκάλεσαν σοβαρές ζημιές.
«Μια ακόμα περίπτωση νεκρού συναδέλφου διανομέα. Άλλος ένας συνάδελφος ο οποίος πήγε να βγάλει το μεροκάματο και σκοτώθηκε την ώρα της δουλειάς. Δεν είναι η κακιά στιγμή», ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΣΕΤΕΠΕ, Γιώργος Μπρανίκας.
Όπως είπε, ο 39χρονος διανομέας σκοτώθηκε για δύο λόγους. Αφενός γιατί οι μεγάλες εταιρείες διανομής και τα μεγάλα επισιτιστικα κέντρα, στον βωμό του κέρδους έβγαλαν διανομείς ενώ ο αέρας άγγιζε τα 8 μποφόρ αλλά και η έλλειψη μέτρων ατομικής προστασίας.
«Το θέμα δεν είναι τόσο πώς έγινε το ατύχημα αλλά το ότι αναγκάστηκε να βγει για δουλειά σε τέτοιες συνθήκες οι οποίες έκαναν ακόμα πιο επικίνδυνη και επισφαλή τη διανομή. Φανταστείτε εκείνη την ημέρα ένας άνθρωπος ο οποιος είχε 8-10 ώρες δουλειάς στην πλάτη του με 8 μποφόρ να τον βαράνε, πόσο επικίνδυνο ήταν, ειδικά στις 12 το βράδυ και με τους κινδύνους που υπάρχουν ανα πάσα ώρα στην πόλη».
«Πρέπει να υπάρξει αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο ώστε αυτόματα σε ακραίες καιρικές συνθήκες να σταματάει το delivery και να απαγορεύεται η διανομή σε όλες τις εταιρείες και τα καταστήματα», ανέφερε από την πλευρά του ο Βασίλης Κεφαλάς, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων Επισιτισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης.
Τα αιτήματα των διανομέων είναι μεταξύ άλλων:
• Μέτρα προστασίας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς ∙ Επαναφορά των Βαρέων και Ανθυγιεινών
• Καμία διανομή σε ακραίες καιρικές συνθήκες
• Κάλυψη των εξόδων της μοτοσικλέτας από τον εργοδότη ∙ Κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία με έξοδα του εργοδότη ∙ Τακτικοί έλεγχοι από την Τεχνική Επιθεώρηση
• 5μερο-7ωρο
• Κάλυψη του εισοδήματος του διανομέα σε περίπτωση ατυχήματος
• ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς και σταθερό εργάσιμο χρόνο