Το φαινόμενο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων που γενικά δεν έχουν περάσει ελέγχους, ΚΤΕΟ, είναι ανασφάλιστα ή έχουν δηλωθεί σε ακινησία και κυκλοφορούν αλλά και το πως πάνε αυτοί οι έλεγχοι, κλήθηκε να σχολιάσει μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Έχουμε και Λέμε» με τον Γιώργο Πίκουλα, ο Βασίλης Οικονόμου, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως και υπογράμμισε χαρακτηριστικά στον δημοσιογράφο «Έχει γίνει μια δειγματοληπτική-σε πολύ μεγάλο νούμερο-έρευνα και έλεγχος μέχρι το 2020 σε 600.000 περίπου αυτοκίνητα και είχαν βρεθεί το 9% κοντά, δηλαδή 65.000 χωρίς ασφάλιση. Είναι πολύ μεγάλο νούμερο αυτό και εκεί η αναγωγή είναι γύρω στα 500χιλιάδες. Βάλτε και πόσα από αυτά δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και βάλτε αν δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας. Δηλαδή υπάρχουν εκκρεμότητες βασικές για ένα 10% με 15 % τουλάχιστον του στόλου που κυκλοφορεί στη χώρα, όπου είναι πολύ βασικό να μην έχεις ασφάλεια (…). Άρα, καταλαβαίνετε λοιπόν, επειδή έχουμε από τους «γερασμένους» στόλους στην Ευρώπη δεν γίνεται να μην περνάμε το ΚΤΕΟ. Για αυτό και κάναμε τώρα μια νομοθετική ρύθμιση η οποία θα δώσει καλή λύση. Είναι οι διασταυρούμενοι έλεγχοι που θα κάνουν τα ΚΤΕΟ, που σημαίνει ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία θα μπορέσουμε να βρούμε πάρα πολλούς που δεν έχουν περάσει τον έλεγχο αυτόν. Οπότε πιστεύουμε ότι εκεί θα εστιάσουμε και θα μπορέσουμε να περιορίσουμε το φαινόμενο να μην έχουν περάσει από ΚΤΕΟ πάρα πολλοί που σήμερα κυκλοφορούν και πολλές φορές είναι και επικίνδυνοι (…)».
Και όσο για το πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο, δηλαδή η εντατικοποίηση των ελέγχων, επισήμανε «Θα επιμείνουμε σε όποιο μέτρο πάρουμε. Ας πούμε για το συγκεκριμένο που λέτε για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, θα επιμείνουμε στους ελέγχους. Οι έλεγχοι δεν θα γίνουν μόνο από το Υπουργείο Μεταφορών. Για να πω την αλήθεια είναι ένα πολυσύνθετο θέμα και αφορά και άλλες υπηρεσίες όπως την ΑΔΑΕ ή την Τροχαία. Εμπλέκονται πολλοί φορείς του Δημοσίου μέσα σε αυτή την υπόθεση, (…). Είναι δηλαδή ένα συνδυαστικό μέτρο το οποίο θέλει να πέσουμε πολλοί πάνω για να μπορέσουμε να περιορίσουμε αυτό το πρόβλημα. Άρα λοιπόν, η συνδυαστικοί έλεγχοι, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα κάνει τις διασταυρώσεις. Θα βάλουμε μέσα τα στοιχεία που έχουμε από πολλές πηγές, οπότε εκτιμούμε ότι θα έχουμε μια εικόνα. Οι παραβάσεις, οι ποινές θα είναι ένα χιλιάρικο για λεωφορείο ή φορτηγό που δεν έχει την ασφάλισή του, για επιβατικά πεντακόσια ευρώ και διακόσια πενήντα για τα δίκυκλα. Τώρα, αν υποτροπιάσει κάποιος και δεν συμμορφωθεί-γιατί θα υπάρξει έλεγχος στο τρίμηνο-εκεί οι ποινές θα διπλασιάζονται, θα τριπλασιάζονται, θα πολλαπλασιάζονται και το όχημα θα μπαίνει σε αχρησία, όπως και οι πινακίδες αλλά και η άδεια οδήγησης θα κατατίθενται. Και αν αυτό ξαναγίνει μέχρι την πενταετία και δούμε ότι αυτός που έχει αυτό το όχημα συνεχίζει αυτή τη συμπεριφορά, θα μπούμε σε πιο δραστικά μέτρα. Που σημαίνει κιόλας ότι πλέον δεν θα μπορείς να κυκλοφορείς αυτό το όχημα για πολύ καιρό. Άρα λοιπόν, υπάρχουν οι ποινές και θα υπάρξει και ο μηχανισμός ο οποίος θα ελέγχει τον μηχανισμό τον οποίο θα μπορεί να ταυτοποιεί ώστε να μην αφήνει πολλά περιθώρια να ξεφύγει κάποιος».
«Τον Σεπτέμβριο σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ)»
Τέλος, όσον αφορά τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ), ο κ. Οικονόμου είπε χαρακτηριστικά το εξής «Θα τον βγάλουμε σε δημόσια διαβούλευση τον Σεπτέμβριο. Θα ακούσουμε βέβαια και τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για τα θέματα αυτά. Διότι, είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Οπότε όπως καταλαβαίνετε για μας είναι πολύ σημαντικό να πέσουν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη. Είμαστε ακόμα στην 4η χειρότερη θέση ως χώρα στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία. Βέβαια, ήμασταν πριν από 10 με 15 χρόνια, πρώτοι, αλλά τώρα δεν έχουμε κάνει και μεγάλη πρόοδο. Είχαμε περίπου 650 νεκρούς το 2023. Όταν λοιπόν, έχεις τέτοιες απώλειες και 10.000 βαριά τραυματίες, αυτό το πράγμα πρέπει να το δούμε πιο ριζικά».