Παρά τις λεόντειες κυβερνητικές δηλώσεις, αν κάτι συνιστά «δεδομένη κατάσταση», είναι οι αυξήσεις στα διόδια από τον Σεπτέμβριο! Οι Ελληνες οδηγοί θα κληθούν να πληρώσουν τις εγκληματικές επιλογές των κυβερνήσεων της ΝΔ. Προφανώς το ζήτημα δεν αφορά μόνο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά και τον άλλο εκπρόσωπο της οικογενειοκρατίας στην Ελλάδα, τον Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ωστόσο, η όλη διαχείριση από την πλευρά των παραχωρησιούχων και της «Μαξίμου ΑΕ» δείχνει τη μεταξύ τους σκοτεινή διαπλοκή. Καθυστέρησαν να ανακοινώσουν τις αυξήσεις για να συνδράμουν το αφήγημα της υπερδανεισμένης και φορομπηχτικής σταθερότητας του Κυρ. Μητσοτάκη.
Ας πάμε να δούμε γιατί οι αυξήσεις κατά 10-12% στα διόδια είναι αναπόδραστες. Ο λόγος βρίσκεται φυσικά στις συμβάσεις που υπογράφηκαν κυρίως επί κυβέρνησης Καραμανλή το 2007 και που ρητά και κατηγορηματικά αναφέρουν ότι υπάρχει συγκεκριμένος τύπος που βασίζεται στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και μέσω του οποίου καθορίζονται οι ετήσιες τιμές των διοδίων!
Η όλη διαδικασία εκκινεί τον Οκτώβριο και οι τιμές καθορίζονται τον Δεκέμβριο εκάστου έτους. Ηταν ο γνωστός για τις ευθύνες που φέρει για την τραγωδία των Τεμπών Κ. Καραμανλής, που ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμφώνησε τον περασμένο Δεκέμβριο να παγώσει τις αυξήσεις μέχρι να εκλεγεί νέα κυβέρνηση.
Σταϊκούρας ψευδόμενος
Τώρα ανέλαβε το συγκεκριμένο υπουργείο ο Χρήστος Σταϊκούρας. Γνωρίζοντας ότι ψευδολογεί και για να αποσείσει τις κυβερνητικές σκοτεινές συναλλαγές και το πολιτικό κόστος, κάνει λόγο για «μονομερείς ενέργειες των παραχωρησιούχων». Ουδέν ψευδέστερον τούτου! Το αληθές είναι ότι υφίσταται συμβατική υποχρέωση που είχε υπογράψει ο Γιώργος Αλογοσκούφης ως υπουργός Οικονομικών των κυβερνήσεων Καραμανλή για αυξήσεις με βάση τον πληθωρισμό και με συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο. Από την πλευρά τους οι πολλαπλά ευεργετημένοι από όλες τις κυβερνήσεις (μέχρι και η κυβέρνηση Τσίπρα εξέδωσε υπουργική απόφαση για κλείσιμο της εθνικής οδού λόγω χιονιού για να μην πληρωθεί η ρήτρα που επέβαλε στους παραχωρησιούχους να κρατούν ανοικτές τις εθνικές οδούς) προβάλλουν από τη μία τις συμβατικές υποχρεώσεις του δημοσίου και από την άλλη το αυξημένο κόστος λειτουργίας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων (μόνο η ενέργεια που χρησιμοποιούν προκαλεί αύξηση κόστους κατά 115%, υποστηρίζουν).
Επίσης οι παραχωρησιούχοι θέτουν και ζήτημα κατάπτωσης των δανειακών συμβάσεων που έχουν υπογράψει με ελληνικές και ξένες τράπεζες. Οπως εύκολα συνάγεται, η ακρίβεια που έχει πυροδοτήσει ο Κυρ. Μητσοτάκης με τις πολιτικές του υπέρ των ολιγοπωλίων και την άρνηση ελέγχων για αισχροκέρδεια φέρνει νέα πληγή στα εισοδήματα.
Χωρίς νομικά όπλα το δημόσιο
Το ελληνικό δημόσιο είναι… ξεδοντιασμένο. Ακριβώς επειδή οι κυβερνήσεις Καραμανλή έδωσαν γη και ύδωρ στους παραχωρησιούχους δεν υφίστανται νομικά όπλα (το περιβόητο δημόσιο συμφέρον, όρος που χρησιμοποίησαν δικαστές όπως η τωρινή πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου για να μην επιστρέψουν τις αντισυνταγματικές μειώσεις στις συντάξεις της περιόδου 2012 οι οποίες έχουν στερήσει 86 δισ. ευρώ από τους συνταξιούχους, εδώ δεν ισχύει). Συνεπώς, ο μόνος δρόμος είναι αυτός των διαπραγματεύσεων.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ψάχνει «πνεύμα συνεργασίας». Αυτό που εκλιπαρεί ο κατά τα άλλα σκληρός υπουργός Χρ. Σταϊκούρας είναι μικρές αυξήσεις. Ωστόσο, απ’ ό,τι προκύπτει, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθούν έκτακτες επιδοτήσεις στους παραχωρησιούχους. Δηλαδή τις διαχρονικά εγκληματικές επιλογές των κυβερνήσεων της ΝΔ θα τις πληρώσει είτε ο οδηγός είτε ο φορολογούμενος! Αλλωστε στα χρόνια του Κυρ. Μητσοτάκη ο κρατικός κορβανάς ανήκει στον «φεουδάρχη».πηγή .documentonews.gr