Θύμα βίας από μαθήτριες του Γυμνασίου στο οποίο διδάσκει και μάλιστα ηλικίας μόλις 14 ετών, έπεσε καθηγητής στο Βόλο
Οι δύο μαθήτριες που έχουν απασχολήσει με τη συμπεριφορά κι άλλες φορές το σχολείο, αυτή τη φορά έφθασαν στα άκρα, όταν έσπρωξαν τον καθηγητή τους από τη σκάλα, ευτυχώς όμως ο ίδιος πρόλαβε να πηδήξει και έτσι δεν τραυματίστηκε.
Ηταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της… ανοχής για το σχολείο, το οποίο ομόφωνα, αποφάσισε την απομάκρυνση των δύο μαθητριών από το συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον.
Το περιστατικό σημειώθηκε πριν από περίπου ένα μήνα. Η μία από τις δύο «αυτοκόλλητες» μαθήτριες, άργησε, να μπει στη σχολική αίθουσα για μάθημα μετά το διάλειμμα. Ανοιξε την πόρτα να μπει μέσα, ενώ το μάθημα είχε ξεκινήσει και ο καθηγητής την ενημέρωσε ότι μπορεί να καθίσει και να παρακολουθήσει, αλλά ότι θα έπαιρνε απουσία επειδή άργησε. «Δεν μπορείς να έρχεσαι για μάθημα ό,τι ώρα θέλεις και να διακόπτεις τη ροή», φέρεται να την επέπληξε.
Η μαθήτρια διαμαρτυρόμενη κάθισε στο θρανίο της και λίγο αργότερα σηκώθηκε να φύγει και πάλι χωρίς να ζητήσει άδεια. Εκείνη την ώρα εμφανίστηκε στην πόρτα της αίθουσας η φίλη της και συμμαθήτριά της από διαφορετικό τμήμα και απαίτησαν να καθίσουν μαζί για να κάνουν μάθημα. Οταν ο καθηγητής αρνήθηκε, εκείνες βγήκαν έξω βρίζοντας τον καθηγητή τους με ακατονόμαστες εκφράσεις.
Σε κατάσταση αμόκ
Μόλις χτύπησε το κουδούνι για το διάλειμμα, τα δύο κορίτσια, σύμφωνα με μαρτυρίες εκπαιδευτικών αλλά και συμμαθητών τους, περίμεναν τον καθηγητή, τον οποίο στόλισαν με χυδαίες εκφράσεις. Φώναζαν στον διάδρομο μεταξύ των αιθουσών, έβριζαν χυδαία τον ίδιο, το σπίτι του και την οικογένειά του και η μία εκ των δύο του επιτέθηκε!
Έσφιξε τα χέρια της σε γροθιές και άρχισε να τον χτυπά στο στήθος και την κοιλιά. Καθηγήτρια που εκείνη την ώρα έβγαινε μετά το μάθημα από την αίθουσα διδασκαλίας, προσπάθησε να απομακρύνει το κορίτσι που χτυπούσε τον καθηγητή της, με αποτέλεσμα η μαθήτρια να χτυπήσει και την ίδια.
Όταν ο καθηγητής γύρισε την πλάτη του για να φύγει και να μη δώσει συνέχεια στο συμβάν, η μαθήτρια πήρε φόρα και πήγε να τον σπρώξει από τις σκάλες. Εκείνος, που αντιλήφθηκε τον κίνδυνο τόσο από την κίνηση της 14χρονης όσο και από το «πρόσεξε!» που του φώναξαν, πήδηξε από μόνος του από τη σκάλα και κατάφερε να κρατηθεί όρθιος χωρίς να τραυματιστεί.
Τα δύο κορίτσια κλήθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων να λογοδοτήσουν για την ακραία βίαιη συμπεριφορά τους, εμφανίστηκαν όμως σε κατάσταση αμόκ. Συνέχισαν να βρίζουν τους καθηγητές και χρειάστηκε πολλή ώρα μέχρι να ηρεμήσουν.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, οι δύο μαθήτριες προκαλούν ήδη από το περσινό σχολικό έτος με τη βίαιη συμπεριφορά τους, η οποία δεν έχει διακρίσεις. Εχουν επιτεθεί φραστικά επανειλημμένως απέναντι σε συμμαθητές τους αλλά και καθηγητές, καθυστερούν να μπουν στις τάξεις τους για μάθημα, ενώ τα ονόματά τους έχουν γραφτεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς περισσότερες από 20 φορές στο βιβλίο σχολικής ζωής του γυμνασίου και τους έχει επιβληθεί επανειλημμένως η τιμωρία της αποβολής.
Για την «αποκλίνουσα» όπως χαρακτηρίστηκε συμπεριφορά των δύο μαθητριών, το σχολείο φρόντισε για την ένταξη στα τμήματα που βρίσκονται οι δύο μαθήτριες ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, προκειμένου να βοηθηθούν οι 14χρονες αλλά και η ομαλή λειτουργία των σχολικών τάξεων.
Η εισαγγελία ανηλίκων είναι ενήμερη για την περίπτωση των δύο μαθητριών και αναμένεται να γίνει και νέα συνάντηση, με εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Ομόφωνο αίτημα για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Το τελευταίο συμβάν προκάλεσε σοκ στη σχολική κοινότητα. Μάρτυρες ήταν μαθητές που βρίσκονταν στο διάλειμμα και καθηγητές που είδαν συνάδελφό τους να κινδυνεύει από την ακραία συμπεριφορά μαθήτριας.
Από το σχολείο κλήθηκε σύμβουλος παιδαγωγικής καθοδήγησης από τη Λάρισα και σε κοινή σύσκεψη με τον σύλλογο διδασκόντων και μετά από συζητήσεις με τους κηδεμόνες των δύο κοριτσιών, τις ίδιες τις μαθήτριες αλλά και τα πενταμελή μαθητικά συμβούλια, αποφασίστηκε ομόφωνα να κατατεθεί πρόταση για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι το ύστατο μέτρο που μπορεί να λάβει ένα σχολείο για να θωρακίσει την ομαλή λειτουργία του. Το αίτημα βρίσκεται ήδη στα χέρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, προκειμένου να αποφασιστεί σε ποια σχολεία θα συνεχίσουν τα μαθήματά τους τα δύο κορίτσια.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο 14χρονες, που έχουν ως κοινό παρονομαστή οικογενειακά προβλήματα, θα χωριστούν σε διαφορετικά σχολεία, προκειμένου να μην δημιουργήσουν αντίστοιχα προβλήματα και στο νέο τους σχολικό περιβάλλον.
Προς το παρόν συνεχίζουν να κάνουν μάθημα στο σχολείο, αν και το κλίμα είναι βαρύ. Εξαιρούνται μόνο από το μάθημα με τον καθηγητή- θύμα, μέχρι να αποφασιστεί σε ποια σχολεία θα πάνε και απασχολούνται δημιουργικά με άλλους τρόπους στη συγκεκριμένη διδακτική ώρα.
Πρωτοφανές περιστατικό
Η άσκηση βίας από μαθητές σε βάρος καθηγητών, πόσο μάλλον από κορίτσια, ηλικίας μόλις 14 ετών, συνιστά πρωτοφανές περιστατικό σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Τα περιστατικά βίας μέσα στα σχολεία δείχνουν να αυξάνονται δραματικά, δημιουργώντας έντονο προβληματισμό στους εκπαιδευτικούς που καλούνται να επιληφθούν δύσκολων καταστάσεων και μάλιστα με περιορισμένα «όπλα» στη διάθεσή τους.
Αφορούν όμως σε διαπληκτισμούς μεταξύ συμμαθητών, κυρίως αγοριών, τα τελευταία χρόνια και κοριτσιών. Επίθεση λεκτική και σωματική σε βάρος εκπαιδευτικού και μάλιστα από κορίτσια ηλικίας γυμνασίου, δεν έχει καταγραφεί στο παρελθόν.
Τον περασμένο Οκτώβριο είχε προκληθεί σάλος και μάλιστα υπήρξε παρέμβαση και της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων για την περίπτωση αναπληρωτή καθηγητή σε επαγγελματικό λύκειο της χώρας που αναγκάστηκε να υποβάλλει την παραίτησή του, με επιπτώσεις για τον ίδιο, επειδή δεχόταν βία από μαθητές.
Ο καθηγητής στην επιστολή του ανέφερε τους λόγους της παραίτησής του λόγω της σφοδρής βίας που δέχτηκε από μαθητές, οι οποίοι ήθελαν να του επιβάλλουν μέχρι και τι βαθμό θα τους βάλει.
Τότε η Πανελλήνια Ένωση τόνιζε ότι «ήρθε επιτακτικά η στιγμή ως κοινωνία και ως εκπαιδευτικοί σύσσωμοι να αντιδράσουμε σθεναρά και να οριοθετήσουμε τις ανάρμοστες ή παραβατικές συμπεριφορές μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η ατιμωρησία και ο άκρατος δικαιωματισμός δεν αναθρέφουν υπεύθυνους πολίτες. Τα ζητήματα που προκύπτουν αναλύοντας από κοινωνιολογικής και παιδαγωγικής άποψης είναι πολλά, όπως και ποικίλες οι απαντήσεις που μπορούν να δοθούν σε αυτά. Θα πρέπει, όμως, να συμφωνήσουμε πως οι κανόνες επιβάλλεται να υπάρχουν και να εφαρμόζονται διότι δίχως αυτούς δεν υπάρχει οργανωμένη κοινωνία».
Πηγή: taxydromos.gr