Την κατάργηση της ημερομηνίας λήξης στο γάλα αποφάσισε το βρετανικό σούπερ μάρκετ Morrisons, σε μία προσπάθεια να σώσει εκατομμύρια λίτρα γάλακτος από το να πετιούνται άσκοπα κάθε χρόνο.
Αντ’ αυτού, το σούπερ μάρκετ καλεί τους πελάτες του να χρησιμοποιήσουν το παραδοσιακό, παλιό καλό τεστ όσφρησης για να καταλάβουν αν το γάλα είναι ακόμα καλό για κατανάλωση ή αν έχει «κόψει».
Σύμφωνα με έρευνα, το Ηνωμένο Βασίλειο πετάει περίπου 330.000 τόνους γάλακτος που δεν έχει χαλάσει κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τους αριθμούς του 2018 που παρέχονται από τη φιλανθρωπική οργάνωση Wrap για τα απορρίμματα τροφίμων, αυτό αποτελεί περίπου το 7% της συνολικής παραγωγής της χώρας.
Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος του γάλακτος πετιέται εντός σπιτιού, καθιστώντας το το τρίτο πιο σπαταλημένο τρόφιμο στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά τις πατάτες και το ψωμί.
Σύμφωνα με την αλυσίδα σουπερμάρκετ Morrisons αν το γάλα έχει όξινη μυρωδιά, τότε είναι πιθανότατα χαλασμένο. Επίσης οι πελάτες μπορούν να εξετάσουν αν το γάλα έχει πήξει, βλέποντας αν έχουν σχηματιστεί σβώλοι.
Προς το παρόν, η κατάργηση της ημερομηνίας λήξης θα καλύψει το 90% των εγχώριων γαλακτοκομικών ειδών του σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών και σκωτσέζικων γαλακτοκομικών προϊόντων. Εξάλλου η Morrison έχει ήδη καταργήσει τις ημερομηνίες λήξης σε ορισμένα από τα γιαούρτια και τις σειρές σκληρών τυριών της εγχώριας μάρκας της το 2020.
«Χαίρομαι που η Morrisons είναι το πρώτο σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου που κάνει αυτό το σημαντικό βήμα για να συμβάλει στη μείωση των οικιακών αποβλήτων τροφίμων», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Wrap, Marcus Gover. «Δείχνει πραγματική ηγεσία και προσβλέπουμε σε περισσότερους λιανοπωλητές που θα επανεξετάσουν τις ετικέτες ημερομηνίας λήξης στα προϊόντα τους και θα αναλάβουν δράση».
Πηγή: The Optimist daily .ertnews.gr