Αρχική ΚοινωνιαΟικονομία Ακρίβεια: Όσα σχεδιάζονται για τα σούπερ μάρκετ – Οι αλλαγές που έρχονται

Ακρίβεια: Όσα σχεδιάζονται για τα σούπερ μάρκετ – Οι αλλαγές που έρχονται

Από antwnio

Με υπουργικές αποφάσεις οι οποίες αναμένεται να έρθουν άμεσα, θα εξειδικευτούν τα μέτρα σχετικά με την ακρίβεια, τα οποία βρέθηκαν στο επίκεντρο της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, παρουσία και του ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, με το ΔΣ της νεοσυσταθείσας Ένωσης Σούπερ Μάρκετ.

Το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους

Η πρώτη υπουργική απόφαση που αναμένεται τις αμέσως επόμενες μέρες αφορά στο πλαφόν στο περιθώριο κέρδος. Σημειώνεται ότι στον νόμο που προβλέπει ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων που πωλούν μία σειρά από βασικά αγαθά δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο ανά μονάδα από εκείνο προ της 31ης Δεκεμβρίου 2021, έχουν ενταχθεί και τα σχολικά είδη. Με την υπουργική απόφαση που θα έρθει, αναμένεται να καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού από εδώ και στο εξής- καθώς υπάρχει και αλλαγή σε σχέση με την ημερομηνία αναφοράς μετά την παράταση του μέτρου- αλλά και τεχνικής φύσεως ζητήματα.

Το καλάθι του νοικοκυριού και τα επώνυμα προϊόντα

Η δεύτερη υπουργική απόφαση αφορά στην πρωτοβουλία του «Καλαθιού του νοικοκυριού» και αναμένεται να έρθει πριν από το τέλος του μήνα, καθώς ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς σχεδιάζεται να ενταχθούν σε αυτό –για συγκεκριμένο διάστημα- τα σχολικά είδη.

Παράλληλα κατά τη συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργού Ανάπτυξης με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ ζητήθηκε από τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου να περιληφθεί στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν ανά κατηγορία, εφ’ όσον διαθέτει προϊόν στην εν λόγω κατηγορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσπάθεια για ένταξη επώνυμων προϊόντων στο «Καλάθι» είχε επιχειρηθεί και πριν από μερικούς μήνες. Εκτιμάται ωστόσο πως τα σημερινά δεδομένα στην αγορά είναι διαφορετικά σε σχέση με τότε και ότι πλέον είναι εφικτό ώστε περισσότερα επώνυμα προϊόντα να βρουν θέση στο «Καλάθι του νοικοκυριού».

Ζητήθηκε επίσης από τις επιχειρήσεις να καθιερωθεί ένα δεύτερο σημείο πώλησης ιδιαίτερης προβολής για τα προϊόντα που περιλαμβάνει το «Καλάθι» εντός των καταστημάτων σούπερ μάρκετ όπου είναι χωροταξικά εφικτό.

Στη νέα υπουργική απόφαση όπως έχει γράψει το CNN Greece αναμένεται παράλληλα να υπάρχουν και μικρές αλλαγές στο «Καλάθι» που αφορούν στην αφαίρεση κατηγοριών προϊόντων που πλέον δεν παρουσιάζουν αγοραστική ζήτηση, όπως είναι τα αντισηπτικά, το κακάο σε σκόνη ή η σοκολάτα.

Προβολή των προμηθευτών που προχωρούν σε μόνιμες μειώσεις τιμών

Προς την κατεύθυνση της προσπάθειας για μείωση των τιμών και προκειμένου να υπάρξει ενθάρρυνση προς τις εταιρείες-προμηθευτές, σχεδιάζεται ακόμη να υπάρχει προβολή όσων ανακοινώνουν μόνιμη μείωση, μεγαλύτερη από 5% στους επίσημους τιμοκαταλόγους τους, μέχρι τέλος του 2023.

Αυτό αναμένεται να γίνεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis αλλά και με άλλους τρόπους προκειμένου να γίνεται γνωστό στους καταναλωτές ποιες επιχειρήσεις μειώνουν μόνιμα τις τιμές των προϊόντων τους.

Διαβάστε επίσης